Focust u zich wel op de juiste zoekwoorden?

Vandaag had ik één van onze opdrachtgevers aan de telefoon. Hij heeft net zijn website laten ombouwen van een webshop naar een site die juist winkelverkoop stimuleert. Nu dat traject is voltooid wil hij graag zijn vindbaarheid gaan verbeteren.

Hij vroeg zich echter nog één ding af. In het verleden heeft het bedrijf nooit iets met SEO gedaan, maar toch staat de site op een specifiek zoekwoord (laten we zeggen, fruitwinkel) op één. Hoe kan dat? Omdat die specifieke pagina voor het woord “fruitwinkel” door Google als “meest relevant” werd aangemerkt. Ik liet hem zien hoe het zoekwoord terugkwam in onder andere de URL en de titel van de pagina, en hoe de pagina over voldoende relevante content beschikte voor het zoekwoord. Google was blijkbaar van mening dat deze prima pagina beloond moest worden met een eerste plek in Google.

Op nummer één komen met Google is niet iets dat voorbehouden is aan SEO-specialisten. Als je een goede pagina schrijft en je zoekt op exact de titel van jouw pagina, is de kans groot dat je hoog in Google staat (misschien zelfs op de eerste plek).

De taak van een SEO-specialist is echter om eens grondig te bekijken of “fruitwinkel” wel de juiste zoekterm is. Waarschijnlijk kun je beter op de zesde plek staan op het woord “groenteman” dan op de eerste plek op het zoekwoord “fruitwinkel”. En dáár komt ons expertise dus van pas.

Zorg ervoor dat de focus op de juiste zoekwoorden ligt. Doe een grondig zoekwoordenonderzoek, of laat dit doen door een specialist!

[addtoany]

Tags

, ,

Over de auteur


forresult

forresult

Wij zijn een strategische partner die werkt aan jouw winst. Sinds 2005 zetten onze specialisten jouw succes voorop! Klanten tevreden maken, dat is onze strategie. We gaan altijd voor een lange termijn samenwerking en werken met sommige klanten al 10 jaar samen. Door een beknopt strategisch plan en consequent te werken, zorgen we dat jouw site exponentieel groeit en een cash cow wordt.